en kväll på akuten, en dag på vårdcentralen

Jag har nu i några dagar haft ont på högersida av halsen och igår svullna jag även upp jätte mycket först tog jag bara en alvedon men på kvällen blev det värre, det gjorde fruktansvärt ont. Så när jag och mamma skulle se film vid nio klarade jag inte av smärtan längre så då var det bara att åka raka vägen till akuten. Väntetiden var drygt 7 timmar så efter 2 timmar tyckte jag att vi lika gärna kunde åka hem eftersom att läkarna jag skulle behöva träffa inte var där. Jag skulle få träffa några på medicin och sedan skickas vidare något jag inte tyckte var värt väntetiden.

Så idag var det bara kliva upp vid åtta och ringa vårdcentralen och fixa tid. Jag hade tur och fick komma dit 8.50 och fick träffa en läkare som undersökte mig. Sen var det dags för prover, jag fick göra något stickprov i fingret och sedan träffa läkaren igen. Hon tror jag har påssjukan och om man kollar på mig så ser det ju inte helt omöjligt ut  men för att vara säker så då var det bara att gå och ta ett till blodprov fast i armen. Det gjorde inte så ont men yr blev jag då. Men men nu är det bara knarka värktabletter och vänta på att provresultaten kommer.


Ja ungefär så här ser jag ut, som en riktig mupp. YAY!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback