jag har mål och dem ska jag uppnå

Jag vet vad jag vill med mitt liv, jag vet vart jag vill komma.
Så när folk säger att jag har blivit pluggis så håller jag med för jag vet att jag blivit det men jag vet även att det inte är något dåligt. Det är inte hemskt att jag tycker om att plugga.
Jag vill komma någonvart och få de betyg jag förtjänar, jag vägrar tänka tillbaka och tänka: hade jag pluggat mer hade jag kunnat ha det liv jag vill.
Det är en av de värsta tankarna man kan tänka och den tanken tänker jag slippa.
Lika bra att plugga och gilla det eller hur?
Jag har ingen aning om hur det kommer sig att jag helt plötsligt börjat plugga någon timme varje dag. Kanske är det som mina lärare sagt genom åren att jag är väldigt ambitös och kommer komma långt, jag har nog insett det först nu att det stämmer och inte en chans att jag stannar nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback