helg helg helg

Äntligen är den efterlängtade helgen här igen! Skönt säger jag bara. Fast egentligen tänker man efter så är veckorna inte så jobbiga, lektionerna är nästan bara slappa det är läxorna som är det jobbiga.

Dagen började med en sovmorgon men eftersom jag är van att kliva upp vid sex tiden så var det ingen överraskning att jag vaknade halv sju. Men då klev jag upp med älsklingen min och höll han sällskap sedan hade jag en mysig morgon med mamma till det var dags att kila iväg till bussen kring halv nio snåret.
Idag skulle nämligen klassen på studiebesök på Maria ungdom där vi fick en två timmar lång föreläsning. Helt okej men hade förväntat mig något helt annat. Tyvärr hade jag en lektion efter och var klockan tolv tvungen att åka tillbaka mot skolan medans dem som inte hade någon lektion fick sluta.

Lyckligtvis hade jag ju turen att få gå från bussen i spö regnet vid fyra tiden, underbart! Nä, kunde det inte få vara sol? Speciellt eftersom jag ska cykla ikväll. Ska nämligen iväg till Herr Falk och träffa en massa människor och göra något roligt och istället för buss tänker jag ta cykeln eftersom det är lättare och antagligen går snabbare att ta den hem istället för bussen.

Oj, klockan är redan fem. Dags för mig att börja pressa på föräldrarna att göra middag sen är det väl dags för att försöka fixa sig lite i ordning. Ögonen värker som fan så glasögon har burits hela dagen funderar dock på att trotsa mig själv och ändå köra in linserna. Eller är det jätte dumt kanske?
Ha en bra kväll, PUSSS <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback